Wizerunki znanych osób w reklamach banków
W telewizji możemy często zobaczyć reklamy firm, które zamiast aktorów zatrudniają do udziału w nich znane osobistości ze świata muzyki, filmu, sportu.
Głównym powodem zatrudniania znanych osób jest przekonanie, że ich wizerunek pomoże zdobyć o wiele większe zaufanie odbiorców do reklamowanego produktu aniżeli reklama, w której występuje nieznany nikomu dotąd statysta.
W przypadku reklam banków emitowanych w polskiej telewizji nie brakuje właśnie takich przykładów.
Kasia Kowalska śpiewa dla banku millennium
Kasia Kowalska to artystka nietuzinkowa. Jej utwory poruszyły wiele serc, a jej wizerunek stał się jednym z najbardziej rozpoznawanych na polskiej scenie muzycznej.
We wrześniu 2010 roku bank Millennium przeprowadził kampanię kredytu hipotecznego, w której wykorzystał wizerunek piosenkarki Kasi Kowalskiej, oraz jej utwór pt. "Twój czas". Kampania nosiła nazwę "Już czas poczuć radość, jaką daje dom".
W spocie reklamowym (poza samą piosenkarką) jest ukazana historia kilku rodzin, które spełniają swoje marzenie o posiadaniu własnego mieszkania, w czym pomaga im bank Millennium. Energetyczne przesłanie utworu pozwala odbiorcy poczuć emocje, które towarzyszą bohaterom reklamy w ich drodze do spełnienia marzenia.
Reklama była szeroko komunikowana we wszystkich mediach. Trafiła nie tylko do telewizji, ale także do radia i internetu. Kampanię przygotowała agencja Mather Communications, która specjalizuje się w tego typu reklamach.
Marek Kondrat w reklamach banku ING
Marek Kondrat to bardzo znany aktor filmowy, który ma za sobą udział w wielu udanych produkcjach filmowych i występach teatralnych.
Od wielu lat współpracuje on z ING Bank Śląski. W ramach tej współpracy cyklicznie występuje w kampaniach reklamowych coraz to nowszych produktów oferowanych przez ten bank.
Reklamy z jego udziałem w bardzo przekonujący sposób ukazują korzyści płynące ze współpracy z ING. Bez względu czy chodzi w nich o kredyty gotówkowe czy lokaty oszczędnościowe.
Na początku każdej reklamy widzowi ukazują się jej bohaterowie, którzy odgrywają scenkę z życia np. o potrzebie zakupu czegoś upragnionego.
Aktor pojawia się zawsze pod koniec każdego spotu reklamowego i prowadzi dialog z widzem, któremu podsumowuje wszystkie korzyści reklamowanego produktu.
Spokojny głos Marka Kondrata działa na widza bardzo przekonująco i sprawia, że czuje się on bezpiecznie - korzystając z usług banku.
Justyna Kowalczyk i Santander
Justyna Kowalczyk jest doskonale znaną narciarką, która odniosła bardzo wiele sukcesów na arenie sportowej w Polsce i za granicą. Szaleje za nią wielu kibiców sportów zimowych. Nic dziwnego, że banki od razu dostrzegły jej potencjał reklamowy, zachęcając do udziału w swoich kampaniach.
Wizerunek Justyny został upowszechniony niemal wszędzie tam, gdzie jest widoczne logo Santander. Reklamy z jej udziałem są bardzo dobrze dobrane do jej wizerunku jako mistrzyni i kojarzą się z osiąganiem sukcesu.
W spotach reklamowych Justyna trafnie porównuje działania finansowe konsumentów, np. konsekwentne i wytrwałe oszczędzanie, czego końcowym wynikiem jest osiągnięcie sukcesu. W tym wszystkim ma oczywiście pomóc najnowsza oferta banku.
Poprzez taki ruch marketingowy Santander bardzo dobrze porównuje się do mistrza wśród pozostałych banków. Sugerując w ten sposób, że jego klienci mogą czuć się wygrani już na starcie.
Dawid Podsiadło w Credit Agricole
Kolejnym na naszej liście, a zarazem drugim piosenkarzem, jest dobrze znany wszystkim Dawid Podsiadło. Wielka gwiazda młodego pokolenia, która narodziła się poprzez jeden z wielu programów wyławiających talenty spośród uczestników zgłaszających się do programu.
Dawid sprawia wrażenie osoby skromnej, co jednak nie przeszkodziło mu w podpisaniu lukratywnego kontraktu reklamowego z francuskim bankiem Credit Agricole, który zaczął prężnie rozwijać się na rynku polskiej bankowości. Osoba Dawida ze względu na jego przekaz i usposobienie kojarzy się wielu ludziom pozytywnie.
Kampanie z udziałem Dawida, są skierowane głównie do ludzi młodych, do których przemawia wizerunek i wartości artysty. Utrzymane są one w atmosferze dobrego humoru i naprawdę mogą się podobać pod względem merytorycznym.
Reklamy pożyczek pozabankowych
Również firmy z sektora pozabankowego, oferujące często chwilówki bez sprawdzania historii kredytowej i baz dłużników, coraz częściej sięgają po znane osoby w reklamach swoich produktów. W ten sposób chcą dołączyć do grona firm prezentujących nowoczesny marketing, który oparty na wizerunku sławnej osoby jest bardzo skuteczną formą reklamy.
Wonga jest pierwszą firmą, która podjęła współpracę z Piotrem Fronczewskim, doskonale znanym aktorem. Reklamy z jego udziałem są pełne przykładów, które opisują oczekiwania konsumentów względem jakości usług, z których korzystają konsumenci.
Piotr Fronczewski przedstawia w ten sposób firmę Wonga i jej usługi finansowe, jako godną zaufania i polecenia.
Podsumowanie
Jak można zauważyć, dobór znanych osobistości w celach promowania produktów bankowych, służy przekonaniu potencjalnego konsumenta o jakości usług bankowych i korzyści płynących z podjęcia współpracy z bankiem.
Coraz częściej możemy także zobaczyć reklamy pozabankowych pożyczek online, w których biorą udział znane osoby.
Warto jednak pamiętać, że kierowanie się wyłącznie treściami reklam nie jest najlepszym sposobem na znalezienie najlepszej oferty.
Należy zawsze samemu przeanalizować warunki podjęcia współpracy z bankiem, nie dając ponieść się emocjom związanymi z ujrzeniem w reklamie znanej osobistości.